Für eine korrekte Darstellung dieser Seite benötigen Sie einen XHTML-standardkonformen Browser, der die Darstellung von CSS-Dateien zulässt.

You are here

  • English
  • Deutsch

Computergraphik III

Semester: 
2019-2020 Wintersemester
Lecturer: 
Location/Time: 
H-F 112, Mo 10-12
SWS/CP: 
2+1 / 5
Recommended for: 
Master-Inf
Requirements: 
CG I
Examination Type: 
Oral 20-40 minutes; prerequisite: project task
Procedural marmor texture
Shrek (Dreamworks PDI): example for shading languages
The Matrix (Warner Bros.): Image Based Rendering

Goals:

Based on Computer Graphics I, this lecture presents advanced aspects of computer graphics, with a focus on hardware-accelerated and realtime rendering, photo realism, and procedural methods.

Contents:

  • Complex material models, BRDFs
  • Procedural Texturing and Modeling
  • Shading Languages (GLSL)
  • Graphics hardware and shaders
  • Global Illumination
  • Image Based Rendering, Light fields
  • Point-Based Rendering
Tutorial Location / Tutorial Time: 
Mo. 12-13, H-A 7118
Tutorial: 

Die Übung veranschaulicht und vertieft den Stoff anhand von Programmierbeispielen und praktischen Rechenaufgaben.
Eine zusätzliche Querschnittsaufgabe erlaubt die Kombination verschiedener Techniken in einem eigenen kleinen Projekt.